Menu
Jaki jest koszt instalacji systemu MediaLAND?
System MediaLAND można poprostu w całości
zakupić wraz z oprogramowaniem, jednak ze względu na dość wysoki
jednorazowy wydatek na prośbę naszych Klientów proponujemy
bardziej przyjazną formę zakupu. Polega ona na wnoszeniu
comiesięcznych jednakowych opłat za kozystanie z systemu. W
cenie jest abonament za używanie oprgramowania oraz sprzętu, a
także koszt instalacji. Klient oprócz comiesięcznych opłat nie
ponosi żadnych dodatkowych kosztów.
Do kalkulacji przyjmuje się zwykle kilka wariantów w
zależności od ilości instalowanych monitorów, np.: 50, 100, 150
oraz okresu użytkowania, tj.: od 24 do 60 miesięcy. Oferta przewiduje
miesięczną opłatę wynikającą ze skredytowania zakupu terminala wraz z
aplikacją, płatną przez zamawiającego miesięcznie w okresie trwania umowy.
Po zakończeniu kontraktu możliwe są trzy ścieżki wyjścia z umowy:
- przedłużenie umowy na kolejny okres (z wymianą sprzętu na nowy i dalsze korzystanie z poniższych warunków)
- zakończenie leasingowania sprzętu i dalsze korzystanie z umowy software'owej na zakupionym sprzęcie (tylko kolumna SaaS)
- zakończenie umowy i likwidacja sprzętu
Jest to tzw. oferta w modelu SaaS (Software as a Service)
W powyższym modelu współpracy Dostawca zapewnia:
1.1 zakup nowych terminali z monitorami
1.2 zaprojektowanie i wykonanie stojaków pod terminale
1.3 montaż urządzeń we wskazanych przez Zamawiającego lokalizacjach
1.4 zarządzanie aplikacją, jej modernizacją i rozwojem zgodnie z uwagami Zamawiającego
1.5 pomoc techniczną
1.6 zakup serwera pod system i hostowanie centralnego systemu baz danych
1.7 synchronizacja terminali z systemem centralnym
1.8 zbieranie danych (statystyk i adresów mailowych klientów) z terminali Zamawiającego i udostępnianie ich Zamawiającemu
1.9 pełne wsparcie graficzne i administracyjne
* (Uwaga, spełnienie części zadań wymaga podłączenia terminali do Internetu, zasilanie i łącze do Internetu zapewnia Zamawiający)
Zalety pracy w modelu SaaS:
- model bezinwestycyjny
- bardzo niskie koszty wdrożenia,
- miesięczny system opłat za kompleksową usługę,
- niewielki wpływ na przepływy finansowe,
- duża szybkość wdrożenia,
- niskie koszty TCO (brak poważnych inwestycji w hardware i obsługę
serwisową),
- ciągły dostęp do zawsze najnowszych wersji oprogramowania,
- ciągły rozwój systemu,
- łatwość użytkowania,
- przewidywalność ponoszonych kosztów na systemy informatyczne.
Wszelkie koszty związane z technicznym utrzymaniem systemu MediaLAND w okresie trwania umowy
są po stronie Dostawcy. Między innymi: koszt zakupu, konfiguracji i utrzymania serwera, wsparcie techniczne i rozwój oprogramowania, aktualizacje oprogramowania oraz utrzymanie w działaniu terminali. Z wyłączeniem awarii terminali spowodowanych czynnikami zewnętrznymi (pożar, zalanie, wandalizm, sabotaż,
itp.). Po stronie Zamawiającego pozostaje wyznaczenie lokalizacji montażu
terminali z umożliwieniem Dostawcy wdrożenia urządzeń, zapewnienie energii
elektrycznej oraz dostępu do Internetu do montowanych urządzeń na czas trwania umowy.
Składowe oferty to software (w tabelce SaaS) i hardware (w tabelce Terminale). Składowa hardware to monitor, MiniPC, uchwyt i montaż. Ceny tu
mogą wahać się w zależności od zastosowanych produktów (monitory, komputery, uchwyty).
Odrębnym tematem jest treść wyświetlana na monitorach, która pozostaje po stronie Zamawiającego (i ewentualnej agencji reklamowej obsługującej Zamawiającego).